David Chmelař (Heureka Group): Máme v rukou AI, která nás může zabít, nebo vystřelit na Měsíc

David Chmelař (Heureka Group): Máme v rukou AI, která nás může zabít, nebo vystřelit na Měsíc

8. 9. 2025

David Chmelař spoluzaložil v Kuala Lumpuru e-commerce firmu, která z malého kupónového webu vyrostla v regionálního lídra s desítkami milionů uživatelů a investicemi v řádu desítek milionů dolarů. Po osmi letech se vrátil do Česka, kde jako CEO Heureka Group stojí před výzvou transformace firmy v prostředí tvrdé konkurence a rychle se blížící AI revoluce.

Chmelař popisuje, že jeho byznys v jihovýchodní Asii osmkrát skoro zkrachoval. Extrémně nízká kupní síla zákazníků, obrovská konkurence a nutnost neustálého škálování jej naučily vytrvalosti a schopnosti fungovat pod tlakem. Zásadní pro něj bylo mít parťáka, se kterým sdílel nejtěžší momenty – a naučit se ptát sám sebe, zda opravdu dává do věcí maximum.

Velkou školou pro něj byla také kulturní pestrost regionu. Musel hledat cesty, jak prolomit hierarchické bariéry a vést multikulturní týmy tak, aby fungovaly efektivně. Osvědčilo se mu nabírat lidi se zahraniční zkušeností a budovat ve firmě prostředí, kde je v pořádku říci „nevím, poraď mi“.

Po návratu do Evropy našel v Heurece firmu, která dlouho stavěla na ziskovosti a dlouhodobých plánech, ale chyběla jí rychlost reakce na nové konkurenty. Převzal zodpovědnost za transformaci: zastavení některých projektů, zmenšení týmu a přenastavení priorit.

Klíčem pro něj bylo dělat rozhodnutí na základě dat, a když už byla jasná, neváhat s jejich provedením. Připouští, že to může působit nemilosrdně, ale zároveň to vnímá jako férový přístup – lepší pro lidi i pro firmu.

Podle Chmelaře stojí Heureka na prahu obrovské změny. AI může firmu „zabít, nebo vystřelit na Měsíc“. V budoucnu nemusí být Heureka jen webovou stránkou, ale spíš databází a platformou, kterou budou využívat AI agenti pro doporučování a zpracování objednávek. Klíčovým aktivem se stávají ověřené recenze od skutečných zákazníků – právě ty mohou být rozhodující výhodou v době, kdy internet zaplaví uměle generovaný obsah.

Kultura firmy se proto mění: důraz na rychlost, odvahu riskovat a schopnost rozdělit projekty na menší kroky, které se dají rychle testovat. „Budeme šlapat, měnit se a bude to velká jízda,“ říká Chmelař.

Na co všechno ještě v podcastu najdete odpověď?

  • proč byla práce v Asii „poctivým krysím závodem“

  • jak se liší motivace a mentalita zaměstnanců v jihovýchodní Asii a v Česku

  • proč je důslednost důležitější než neustálé vymýšlení nových strategií

  • jak Heureka přitahuje lidi s energií a odvahou měnit věci rychle

  • které osobní „pravdy“ o úspěchu a leadershipu si David Chmelař drží

🎧 Celý rozhovor s Davidem Chmelařem si můžete poslechnout v podcastu CEO na ostří nože.

© 2025 Kogi CON s.r.o. Všechna práva vyhrazena.

© 2025 Kogi CON s.r.o. Všechna práva vyhrazena.