Milan Sameš (Aricoma): Nestalo se, že by po akvizici někdo prásknul dveřmi a odešel. Na to jsme obzvlášť hrdí
20. 3. 2025

„Integrace bez průšvihů není samozřejmost.“ Milan Sameš, CEO největší české IT skupiny Aricoma s obratem 10 miliard korun, sdílí v podcastu zákulisí agresivní růstové strategie postavené na akvizicích a schopnosti sladit různé firemní kultury v jeden funkční celek. Za sedm let se Aricomě podařilo koupit osm firem, přičemž Sameš s hrdostí říká: „Nepodařilo se nám vyrobit pořádný průšvih.“
Přehrajte si rozhovor na Youtube:
Jaký je recept na úspěšnou integraci? Podle Sameše je klíčová otevřenost, pravdomluvnost a čas. Management koupených firem zůstává ve hře – Aricoma totiž nemá další manažery schované ve sklepě na Vinohradech – a počítá s jejich zapojením pro zajištění kontinuity i růstu. „Že by někdo práskl dveřmi? To se nám ještě nestalo,“ říká Sameš a dodává, že k těm, kteří nechtějí akceptovat pravidla, přistupuje s respektem.
Sameš popisuje firemní kulturu Aricomy jako otevřenou a pragmatickou. Rozhoduje byznys a struktura se mu přizpůsobuje, nikoliv naopak. Co Sameš netoleruje? Lež a „korporátní hujerství“ – tedy lidi, kteří excelují v prezentacích, ale zapomínají na práci se zákazníkem. Těm v Aricomě místo nenáleží.
V podcastu zazní i Samešův pohled na práci v korporacích, kde dříve působil (např. Oracle). Oceňuje jejich standardy, ale odmítá přejímat vnitřní politikaření a necitlivost k lidem v terénu. V Aricomě si naopak zakládá na tom, že „i CEO je tu díky práci programátorů a analytiků“.
Na co dalšího se v podcastu dozvíte odpověď?
Jak poznat, že se kupovaná firma „přikrášlila“?
Proč je pro něj stávající management firem důležitý?
Proč se integrují finance hned, ale byznys až naposled?
Proč Sameš nesnáší pojem „work-life balance“?
Jaké jsou jeho KPI a jak definuje růst bez „raketové vědy“?
Podcast je inspirací pro všechny, kdo chtějí pochopit, jak vypadá byznysový růst bez zbytečných slov, zato s výsledky. Otevřeně, bez přetvářky – na ostří nože.