Společnost Czech Airlines Technics otočila ztrátu 35 mil. Kč v zisk a snížila fluktuaci na polovinu

Společnost Czech Airlines Technics otočila ztrátu 35 mil. Kč v zisk a snížila fluktuaci na polovinu

Naše metody jsou ověřené v praxi u velkých organizací napříč různými odvětvími. Netvoříme teoretické modely – realizujeme skutečné změny od designu až po implementaci.

Naše metody jsou ověřené v praxi u velkých organizací napříč různými odvětvími. Netvoříme teoretické modely – realizujeme skutečné změny od designu až po implementaci.

50 %

snížení fluktuace

+25 %

přeplnění náborových cílů 2024

21 mil. Kč

zisk ve druhém roce transformace

Výzva:

Výzva:

Ztráta, vysoká fluktuace a nedůvěra v management

Ztráta, vysoká fluktuace a nedůvěra v management

Po turbulencích spojených s odlukou od mateřské společnosti a dopady pandemie COVID-19 se společnost Czech Airlines Technics (CSAT) potýkala s řadou kritických problémů:

Fluktuace zaměstnanců dosahovala 12 %, což narušovalo kontinuitu projektů.

Ekonomický propad – firma se musela dostat z hluboké ztráty (-35 mil. Kč) k udržitelnému zisku.

Špatná atmosféra a nízká důvěra – zaměstnanci vnímali management jako nekompetentní.

Rigidita a nízká flexibilita – rozhodování bylo pomalé a odpor ke změnám vysoký.

CSAT potřebovala stabilizovat tým, zvýšit produktivitu a změnit firemní kulturu tak, aby byla připravena na budoucí výzvy.

Strategická transformace není o změně loga nebo sloganu. Je to o nastavení jasných priorit, kultivaci důvěry a vytvoření prostředí, kde se lidé chtějí podílet na úspěchu firmy.

Filip Hurda, CEO Kogi

Po turbulencích spojených s odlukou od mateřské společnosti a dopady pandemie COVID-19 se společnost Czech Airlines Technics (CSAT) potýkala s řadou kritických problémů:

Fluktuace zaměstnanců dosahovala 12 %, což narušovalo kontinuitu projektů.

Ekonomický propad – firma se musela dostat z hluboké ztráty (-35 mil. Kč) k udržitelnému zisku.

Špatná atmosféra a nízká důvěra – zaměstnanci vnímali management jako nekompetentní.

Rigidita a nízká flexibilita – rozhodování bylo pomalé a odpor ke změnám vysoký.

CSAT potřebovala stabilizovat tým, zvýšit produktivitu a změnit firemní kulturu tak, aby byla připravena na budoucí výzvy.

Strategická transformace není o změně loga nebo sloganu. Je to o nastavení jasných priorit, kultivaci důvěry a vytvoření prostředí, kde se lidé chtějí podílet na úspěchu firmy.

Filip Hurda, CEO Kogi

Řešení:

Řešení:

Strategická a kulturní transformace

Strategická a kulturní transformace

1. Nová strategie a efektivnější procesy

Vytvoření jasné mise, vize a strategických cílů pro všechny úrovně firmy.

Eliminace duplicitních aktivit a zavedení 51 konkrétních iniciativ pro zlepšení efektivity.

Modernizace IT systémů a návrh dvou nových zákaznických služeb.

2. Transformace firemní kultury

Reorganizace klíčových oddělení a redefinice rolí ve vedení.

Nová náborová strategie, posílení značky zaměstnavatele a zvýšení mzdové konkurenceschopnosti.

Zavedení systému měření výkonnosti a propojení odměňování s produktivitou.

Posílení manažerských dovedností prostřednictvím assessmentů a rozvojových plánů.

Nastavení jasných standardů chování a týmových rituálů pro zlepšení spolupráce.

3. Intenzivní změnové řízení

Zavedení role transformačního manažera pro podporu vlastníků změnových iniciativ.

Pravidelná strategická setkání a transparentní komunikace mezi vedením a zaměstnanci.

Systematický sběr a vyhodnocování zpětné vazby pro udržení momenta změn.

1. Nová strategie a efektivnější procesy

Vytvoření jasné mise, vize a strategických cílů pro všechny úrovně firmy. Eliminace duplicitních aktivit a zavedení 51 konkrétních iniciativ pro zlepšení efektivity.

Modernizace IT systémů a návrh dvou nových zákaznických služeb.

2. Transformace firemní kultury

Reorganizace klíčových oddělení a redefinice rolí ve vedení.

Nová náborová strategie, posílení značky zaměstnavatele a zvýšení mzdové konkurenceschopnosti.

Zavedení systému měření výkonnosti a propojení odměňování s produktivitou.

Posílení manažerských dovedností prostřednictvím assessmentů a rozvojových plánů.

Nastavení jasných standardů chování a týmových rituálů pro zlepšení spolupráce.

3. Intenzivní změnové řízení

Zavedení role transformačního manažera pro podporu vlastníků změnových iniciativ.

Pravidelná strategická setkání a transparentní komunikace mezi vedením a zaměstnanci.

Systematický sběr a vyhodnocování zpětné vazby pro udržení momenta změn.

Se spoluprací s KOGI jsme byli velmi spokojeni. Jejich strukturovaný přístup a flexibilita byly klíčové. Poskytli nám podporu, která nám umožnila převzít zodpovědnost za změnu. Oceňujeme jejich lidský přístup, který posílil důvěru mezi týmy. Naše spolupráce byla velmi úspěšná a těšíme se na pokračování.


Vladimír Müller, člen představenstva CSAT

Se spoluprací s KOGI jsme byli velmi spokojeni. Jejich strukturovaný přístup a flexibilita byly klíčové. Poskytli nám podporu, která nám umožnila převzít zodpovědnost za změnu. Oceňujeme jejich lidský přístup, který posílil důvěru mezi týmy. Naše spolupráce byla velmi úspěšná a těšíme se na pokračování.


Vladimír Müller, člen představenstva CSAT

Výsledky:

Výsledky:

Zlepšení ve všech klíčových oblastech

Zlepšení ve všech klíčových oblastech

• Snížení fluktuace na 6,2 %
• Obrat k zisku z –35 000 000 Kč na +21 000 000 Kč ve druhém roce transformace

• Přeplnění náborových cílů o 25 % pro rok 2025

• Pozitivní změny v atmosféře a důvěře v management


Zlepšení atmosféry a chování vedení i mezi lidmi je pro mě velkým krokem kupředu. Vidím pozitivní změny v přístupu k zaměstnancům i v efektivnější komunikaci napříč týmy.

Zaměstnanec CSAT

• Snížení fluktuace na 6,2 %
• Obrat k zisku z –35 000 000 Kč na +21 000 000 Kč ve druhém roce transformace

• Přeplnění náborových cílů o 25 % pro rok 2025

• Pozitivní změny v atmosféře a důvěře v management


Zlepšení atmosféry a chování vedení i mezi lidmi je pro mě velkým krokem kupředu. Vidím pozitivní změny v přístupu k zaměstnancům i v efektivnější komunikaci napříč týmy.

Zaměstnanec CSAT

Czech Airlines Technics

Czech Airlines Technics (CSAT) je dominantní společností v oblasti údržby letadel, známou pro svou dlouholetou expertízu, šířku portfolia a vysoké standardy. Firma poskytuje služby od těžké a lehké údržby po správu podvozků a leteckých komponentů. 

© 2025 Kogi CON s.r.o. Všechna práva vyhrazena.

© 2025 Kogi CON s.r.o. Všechna práva vyhrazena.