

Společnost Czech Airlines Technics otočila ztrátu 35 mil. Kč v zisk a snížila fluktuaci na polovinu
Společnost Czech Airlines Technics otočila ztrátu 35 mil. Kč v zisk a snížila fluktuaci na polovinu
Naše metody jsou ověřené v praxi u velkých organizací napříč různými odvětvími. Netvoříme teoretické modely – realizujeme skutečné změny od designu až po implementaci.
Naše metody jsou ověřené v praxi u velkých organizací napříč různými odvětvími. Netvoříme teoretické modely – realizujeme skutečné změny od designu až po implementaci.
50 %
snížení fluktuace
+25 %
přeplnění náborových cílů 2024
21 mil. Kč
zisk ve druhém roce transformace


Výzva:
Výzva:
Ztráta, vysoká fluktuace a nedůvěra v management
Ztráta, vysoká fluktuace a nedůvěra v management
Po turbulencích spojených s odlukou od mateřské společnosti a dopady pandemie COVID-19 se společnost Czech Airlines Technics (CSAT) potýkala s řadou kritických problémů:
Fluktuace zaměstnanců dosahovala 12 %, což narušovalo kontinuitu projektů.
Ekonomický propad – firma se musela dostat z hluboké ztráty (-35 mil. Kč) k udržitelnému zisku.
Špatná atmosféra a nízká důvěra – zaměstnanci vnímali management jako nekompetentní.
Rigidita a nízká flexibilita – rozhodování bylo pomalé a odpor ke změnám vysoký.
CSAT potřebovala stabilizovat tým, zvýšit produktivitu a změnit firemní kulturu tak, aby byla připravena na budoucí výzvy.
“Strategická transformace není o změně loga nebo sloganu. Je to o nastavení jasných priorit, kultivaci důvěry a vytvoření prostředí, kde se lidé chtějí podílet na úspěchu firmy.”
Filip Hurda, CEO Kogi
Po turbulencích spojených s odlukou od mateřské společnosti a dopady pandemie COVID-19 se společnost Czech Airlines Technics (CSAT) potýkala s řadou kritických problémů:
Fluktuace zaměstnanců dosahovala 12 %, což narušovalo kontinuitu projektů.
Ekonomický propad – firma se musela dostat z hluboké ztráty (-35 mil. Kč) k udržitelnému zisku.
Špatná atmosféra a nízká důvěra – zaměstnanci vnímali management jako nekompetentní.
Rigidita a nízká flexibilita – rozhodování bylo pomalé a odpor ke změnám vysoký.
CSAT potřebovala stabilizovat tým, zvýšit produktivitu a změnit firemní kulturu tak, aby byla připravena na budoucí výzvy.
“Strategická transformace není o změně loga nebo sloganu. Je to o nastavení jasných priorit, kultivaci důvěry a vytvoření prostředí, kde se lidé chtějí podílet na úspěchu firmy.”
Filip Hurda, CEO Kogi
Řešení:
Řešení:
Strategická a kulturní transformace
Strategická a kulturní transformace
1. Nová strategie a efektivnější procesy
Vytvoření jasné mise, vize a strategických cílů pro všechny úrovně firmy.
Eliminace duplicitních aktivit a zavedení 51 konkrétních iniciativ pro zlepšení efektivity.
Modernizace IT systémů a návrh dvou nových zákaznických služeb.
2. Transformace firemní kultury
Reorganizace klíčových oddělení a redefinice rolí ve vedení.
Nová náborová strategie, posílení značky zaměstnavatele a zvýšení mzdové konkurenceschopnosti.
Zavedení systému měření výkonnosti a propojení odměňování s produktivitou.
Posílení manažerských dovedností prostřednictvím assessmentů a rozvojových plánů.
Nastavení jasných standardů chování a týmových rituálů pro zlepšení spolupráce.
3. Intenzivní změnové řízení
Zavedení role transformačního manažera pro podporu vlastníků změnových iniciativ.
Pravidelná strategická setkání a transparentní komunikace mezi vedením a zaměstnanci.
Systematický sběr a vyhodnocování zpětné vazby pro udržení momenta změn.
1. Nová strategie a efektivnější procesy
Vytvoření jasné mise, vize a strategických cílů pro všechny úrovně firmy. Eliminace duplicitních aktivit a zavedení 51 konkrétních iniciativ pro zlepšení efektivity.
Modernizace IT systémů a návrh dvou nových zákaznických služeb.
2. Transformace firemní kultury
Reorganizace klíčových oddělení a redefinice rolí ve vedení.
Nová náborová strategie, posílení značky zaměstnavatele a zvýšení mzdové konkurenceschopnosti.
Zavedení systému měření výkonnosti a propojení odměňování s produktivitou.
Posílení manažerských dovedností prostřednictvím assessmentů a rozvojových plánů.
Nastavení jasných standardů chování a týmových rituálů pro zlepšení spolupráce.
3. Intenzivní změnové řízení
Zavedení role transformačního manažera pro podporu vlastníků změnových iniciativ.
Pravidelná strategická setkání a transparentní komunikace mezi vedením a zaměstnanci.
Systematický sběr a vyhodnocování zpětné vazby pro udržení momenta změn.
„Se spoluprací s KOGI jsme byli velmi spokojeni. Jejich strukturovaný přístup a flexibilita byly klíčové. Poskytli nám podporu, která nám umožnila převzít zodpovědnost za změnu. Oceňujeme jejich lidský přístup, který posílil důvěru mezi týmy. Naše spolupráce byla velmi úspěšná a těšíme se na pokračování.“
Vladimír Müller, člen představenstva CSAT
„Se spoluprací s KOGI jsme byli velmi spokojeni. Jejich strukturovaný přístup a flexibilita byly klíčové. Poskytli nám podporu, která nám umožnila převzít zodpovědnost za změnu. Oceňujeme jejich lidský přístup, který posílil důvěru mezi týmy. Naše spolupráce byla velmi úspěšná a těšíme se na pokračování.“
Vladimír Müller, člen představenstva CSAT


Výsledky:
Výsledky:
Zlepšení ve všech klíčových oblastech
Zlepšení ve všech klíčových oblastech
• Snížení fluktuace na 6,2 %
• Obrat k zisku z –35 000 000 Kč na +21 000 000 Kč ve druhém roce transformace
• Přeplnění náborových cílů o 25 % pro rok 2025
• Pozitivní změny v atmosféře a důvěře v management
„Zlepšení atmosféry a chování vedení i mezi lidmi je pro mě velkým krokem kupředu. Vidím pozitivní změny v přístupu k zaměstnancům i v efektivnější komunikaci napříč týmy.“
Zaměstnanec CSAT
• Snížení fluktuace na 6,2 %
• Obrat k zisku z –35 000 000 Kč na +21 000 000 Kč ve druhém roce transformace
• Přeplnění náborových cílů o 25 % pro rok 2025
• Pozitivní změny v atmosféře a důvěře v management
„Zlepšení atmosféry a chování vedení i mezi lidmi je pro mě velkým krokem kupředu. Vidím pozitivní změny v přístupu k zaměstnancům i v efektivnější komunikaci napříč týmy.“
Zaměstnanec CSAT


Czech Airlines Technics
Czech Airlines Technics (CSAT) je dominantní společností v oblasti údržby letadel, známou pro svou dlouholetou expertízu, šířku portfolia a vysoké standardy. Firma poskytuje služby od těžké a lehké údržby po správu podvozků a leteckých komponentů.